dinsdag 27 november 2012

Recept Kikkererwten salade & Loempia's

Air Dried Cheddar

Laatst had ik een review geschreven over Artisan Vegan Cheese, met een paar foto's van de verschillende recepten die ik geprobeerd heb. Dit is dan de Air Dried Cheddar. Je kunt hem makkelijk in plakjes snijden. 

Ik heb hem gebruikt in een lekkere sandwich! Plakjes Cheddar met Kikkererwtensalade!


Recept Kikkererwtensalade

1 blikje kikkererwten
2 stengels bleekselderij, bosui of halve prei, in stukjes gehakt
1 1/2 eetlepel umeboshi azijn
1 eetlepel selderij (kruid)
1 1/2 theelepel Dijon Mustard
4 (volle) eetlepels Vegan Mayonaise (gekocht of gemaakt van amandelen)
1 theelepel gemalen zwarte peper
gemalen chili pepers

Doe de  ingrediënten in een foodprocessor en pulse een paar keer of maal het zo fijn als je wilt. 
Dit keer heb ik hem grof gelaten, maar vorige keer heb ik hem heel fijn gemalen en toen was hij ook lekker en creamy!

Loempia's

Wat ik toen voor avondeten had gemaakt waren loempia's! Ik ben gek op loempia's en heb ze vaak gekocht (filodeeg variant) of ik heb de Indonesische versie zelf gemaakt (met een gefrituurd pannenkoekdeeg). Dit keer heb ik loempiavellen gekocht en mijn eigen loempia's gemaakt...


Recept

Je hebt nodig: (nou eigenlijk kun je je eigen ingrediënten kiezen)

1 ui
3 teentjes knoflook
Halve wortel, julienne gesneden
1/2 - 1 paprika
Halve prei
Halve spitskool, in fijne reepjes gesneden
2 handjevol taugé
150 gram kastanjechampignon
peper en zout

± 30 loempiavellen


1. Wok / doe eerst de ui en knoflook in een koekenpan en bak ze op een laag temperatuur. 
2. Voeg de wortels toe, en kook ze totdat ze een beetje zacht zijn. Voeg dan de paprika en prei toe en kook ze ook totdat ze zacht zijn. 
3. Voeg de spitskool toe en voeg een handje water toe (dit zorgt ervoor dat het eerder zacht wordt). 
4. Als laatst voeg de taugé en champignons toe, totdat ze zacht zijn. Kruid het mengsel met zout en peper. 

Laat het even koelen voordat je de loempia's gaat vouwen. Hier even een handige link voor hoe je loempia's moet vouwen: hier. Om de loempia's te laten sticken kun je wat warm water of wat pindakaas vermengd met wat water.  


Je kunt ze in de koekenpan bakken met een laagje olie, of je kunt ze in de oven bakken op 180 - 190°C voor 25 - 30 minuten. 


Et voilá, een lekkere vegan loempia! Enjoy!
Wat vind jij een lekkere loempia vulling? En wat zijn jouw favoriete salades?

Bedankt voor je aandacht en tot de volgende post ^.^

Fey



0 reacties :

Een reactie posten

Leave a comment, message, greeting...I will read it!
(P.s. jammer genoeg lukt het mij niet om een reply achter te laten. Ik probeer dit te fixen! Ik lees en waardeer jullie comments wel ^^)