woensdag 26 december 2012

Pampuna Stobá (Gestoofde Pompoen)

Ik heb even geen foto's, omdat mijn camera aan het opladen is, maar ik heb vandaag een lekkere Gestoofde Pompoen gemaakt. Pampuna Stobá is hier de Papiaments naam voor. Het is geen traditioneel Antilliaans recept, maar ik praat gewoon veel Papiaments nu ik bezoek uit Curaçao heb ;) Dit is gewoon een lekkere hartige pompoengerecht.

Recept

1 pompoen, geschild en ik stukjes gesneden
8 kerrieblaadjes (te vinden in Aziatische winkels)
1 ui 
3 tenen knoflook
2 eetlepels geperste gember
1 el komijnzaadpoeder
1 el kurkuma
1 el verse kurkuma
1 el paprikapoeder
1-2 el curry poeder
1 el gedroogde koriander
2 handjesvol sperziebonen
600 ml bouillon

1. Doe alle ingrediënten samen in een slowcooker (voor 6-8 uurtjes op low of 3-4 uurtjes op high), of zweet de uien, daarna de knoflook en de kerrieblaadjes in een grote pan.
 
2. Voeg de pompoen, gember en andere kruiden toe, en laat het 2 minuten meekoken.  

3. Voeg daarna de bouillon toe en laat het ongeveer een uur koken op midden-laag vuurtje. 

4. Voeg als laatst de sperziebonen toe en kook dit 7-8 minuten mee. 

Geniet ervan as is of serveer het met wat funchi / polenta, wat rijst of wat noodles. 

Eet smakelijk, en veel plezier in de keuken!
Fey

0 reacties :

Een reactie posten

Leave a comment, message, greeting...I will read it!
(P.s. jammer genoeg lukt het mij niet om een reply achter te laten. Ik probeer dit te fixen! Ik lees en waardeer jullie comments wel ^^)