woensdag 20 februari 2013

Mix-up van de week

Mix-up van de week


Beetje bezig geweest deze maand, dus niet veel gepost!
Verschillende dingen gemaakt: 

Quince - jam 


Deze jam heb ik gemaakt met de Quince peer: een grote, hele harde en gele peer. Misschien heb je het weleens in de winkel gezien en dacht je: wat is dit? Hoe eet je dit? Wat moet ik hiermee?

Ik had er 3 gekocht, en toen met suiker en citroenen in de slowcooker gedaan. Je weegt de peren, en voegt ongeveer het gewicht in suiker toe. Gebruik het sap van 1 citroen. Je kookt het ongeveer 8 uurtjes op laag in een slowcooker, en in de pan 2 of 3 uur. Als de peer langer heeft gekookt wordt de peer roze/rood. 

Deze peer heeft medicinale eigenschappen: eet er dus niet teveel van! Je gaat dan zeker weten naar de wc! Gebruik het als een zoetstof voor bijvoorbeeld een saaie thee, of in een smoothie, in taarten etc. 

Better than Starbuck Frappuccino



Dit gemaakt in de blender met een sterk kopje espresso, veel ijs, wat dadels om de koffie zoet te maken / of wat suiker / of wat stroop en wat havermoutmelk of een andere type melk. In de blender voor 30sec - 1 minuut. 

Peanut Butter & Banana cupcake 


Dit is een cupcake die ik gemaakt heb met een pindakaas/tahini mix, met een bananencrème in de cupcake en op de cupcake, met wat pure chocoladeslag. Echt een lekkere koffiecake! 

Curry hummus


In een pan had ik wat uien en knoflook gesauteerd, met wat paprika. Ik voegde toen een blikje kokosmelk toe, en 3-4 eetlepels curry poeder. Dit heb ik ongeveer 5 minuten laten inkoken voordat ik deze saus over 450 gram kikkererwten had gegoten, en ± 10 minuten op 220°C in de oven gegrild. Dit heb ik even laten afkoelen en in de blender gedaan totdat het een hummus werd. 

Deze hummus was zo lekker dat het binnen twee dagen op was.

Wat heb jij deze week gekookt?
Geniet ervan en veel plezier in de keuken! ^.^
Fey


0 reacties :

Een reactie posten

Leave a comment, message, greeting...I will read it!
(P.s. jammer genoeg lukt het mij niet om een reply achter te laten. Ik probeer dit te fixen! Ik lees en waardeer jullie comments wel ^^)