donderdag 28 februari 2013

Oh My Vegan IV O.o Review SPIRIT

Op mijn eerste Oh my Vegan, had ik een behulpzame comment gekregen:
Mijn favo restaurant is Spirit aan de Mariniersweg (Rotterdam). Hun aanbod varieert regelmatig en bij elk gerecht staat duidelijk aangegeven of het vegetarisch of veganistisch is.
Dus toen ik weer eens op weg naar huis kwam, en ik van mezelf wist dat ik niet ging kopen, dacht ik: ik ga even langs, dan neem ik wat voedsel mee naar huis. Het restaurant is dicht in de buurt van station Rotterdam Blaak, dus was dat heel handig voor mij. Toen ik er na toe liep, dacht ik: hoeveel Vegan food zou er nou zijn? Er is het wel lekker?


Ik was erg verast (op een hele goed manier)! Ik zou zeggen dat 70-80% van hun voedsel Vegan is. Ook is het een buffet, dus kan je zelf je porties bepalen en kiezen wat jij lekker vindt. Ik wist dus hoe alles zou smaken dus heb ik een beetje van alles meegenomen (ongeveer zo'n 1.8 kilo eten - voor 2 personen).

Even over de sfeer: het is een lekkere cozy restaurant en het is er druk! De service is heel erg vriendelijk en behulpzaam en ze vinden het helemaal niet erg als je dan iets ziet dat je vergeten bent en je het dan gaat halen (ook al was het druk). Ook ziet het er modern uit, en is het welgelegen, maar ik was er niet zo lang, dus ik kan er niet veel over zeggen.

Alles werd goed verpakt en in een grote tas gezet zodat ik alles veilig naar huis kon transporteren. Ik heb dus voor iets meer dan 1.8 kilo + 2 stukjes taart + 2 drankjes 46 euro betaald. Niet slecht toch? Eenmaal thuis was het spannend: hoe zou alles smaken? De geur van het eten had me al de hele tijd in de trein lastiggevallen, maar pas thuis kreeg ik de gelegenheid om ervan te eten.

Items (die ik herriner):

Risottobal
Linzen-snack
Maiskoekje

Zwarte quinoa gerecht
Gebakken basmati rijst met groenten
Seitan met zwarte bonen
Vegan sushi, met gerookte tofu, bruine zilvervliesrijst ed.

verschillende salades, zoals komkommer, appel-kool,
verschillende groenten: bloemkool, broccoli.

Ook had ik een stukje appeltaart geprobeerd.

Ik vond alles wel goed smaken. Er zijn natuurlijk items die ik veel lekkerder vind dan anderen, maar all in all was het wel een goede ervaring. Ik zal in de toekomst zeker eens terugkomen.

Als je allergisch bent voor soja. zou je zeker een aantal items kunnen vinden die vegan en sojavrij zijn! (Ik zou alleen de taarten en gebak dan vermijden).

Service: 8

Je hebt voornamelijk te maken met de service bij de kassa, maar die zijn erg vriendelijk en behulpzaam.

Sfeer: 8

Ik vind het wel een gezellige sfeer, lekker knus, maar modern en open. Het is gelegen naast een bio-supermarkt, dus als je naar huis wilt maar bedenkt dat je nog iets nodig hebt kun je nog gerust boodschappen doen! Ook is het lekker druk, en komen er mensen van verschillende leeftijden.

Eten: 7.3

Er zat smaak aan het eten, de smaken waren verrassend en goed gebalanceerd (niet in alle gerechten, maar wel de meesten). Mijn taart was ook lekker en apart, en zacht van smaak. Ik heb er eigenlijk niet veel aan op te merken. Natuurlijk zou ik blij zijn als er minder soja in hun gerechten zat. Ooh, toch iets op te merken, wat ik trouwens heel jammer vind (cijfer van een 7.5 naar een 7.3) - ze gebruiken AGAVE SIROOP!!

Als je mijn eerdere post hierover niet gelezen hebt, lees het alsnog hier: Agave is namelijk slecht voor jou. Dus ik kon niet helemaal guilt-free genieten van mijn eten (vooral in desserts en bepaalde zoete gerechten). Voor mijn part mogen ze dat helemaal uit hun menu schrappen!!

Prijs: 7

De prijs viel mee. Je betaalt per 100 gram dat je meeneemt op daar opeet. Ik vind het eigenlijk wel een goed idee. Zo ga je verspilling en over-eten tegen. En als je nou eenmaal je lichaam zó vol wilt proppen, dan moet je er maar meer voor betalen. 1 normaal bordje zou dan tussen de 10 en 16 euro kosten.

Al in al, zou ik het je wel aanraden om Spirit te proberen, in Rotterdam. Ik vind het wel jammer dat er weinig eetgelegenheden zijn in Den Haag en dat je er dus naar andere steden toe moet gaan...maar ja!

Bedankt voor het lezen!
Jullie comments zijn erg gewaardeerd (misschien volg ik de suggestie op :D)
Laat er dan ook één achter! Of meerdere ^.^

Veel plezier in de keuken!
Fey ^.= 





0 reacties :

Een reactie posten

Leave a comment, message, greeting...I will read it!
(P.s. jammer genoeg lukt het mij niet om een reply achter te laten. Ik probeer dit te fixen! Ik lees en waardeer jullie comments wel ^^)