donderdag 7 maart 2013

Oh My Vegan O.O Niet-Vegan restaurants! Fondue & Bizarre broodjes!


Zo, daar zijn we weer. Nee, dit keer geen review van een leuke Vegan restaurant. Dit is eerder een rant over niet Vegan restaurant. Laatst waren we (hubby & ik) een weekendje weg. Leuk en relaxing, maar wat natuurlijk lastig is, dat er geen vegan restaurant in de buurt was!

Gelukkig was het zo, dat de chefs in het restaurant een off the menu 3 gangen gerecht voor ons hebben klaargemaakt, maar tegen de tijd dat we met het laatste gerecht klaar waren was het inmiddels al 22.30...erg laat dus, en het is dan niet prettig om daarna te gaan slapen (hele nacht lig je dan wakker en wordt je hongerig wakker).

Op de terugreis, hadden we dan alvast naar een Vietnamese restaurant gebeld om te vragen of ze iets voor ons klaar konden maken. Kregen we te horen dat dit niet kon O.o
Zoooo, ik begreep er totaal niks van! Toen ik niet Vegan was, en daar ging eten, hadden ze wel rekening gehouden met mijn allergieën (geen melk, soja of schelp en schaaldieren). Trouwens, in de Aziatische keuken gebruiken ze niet eens zuivel...ze maken eerder gebruik van kokosmelk. Dus ik begreep het echt niet.

Dus, hongerig naar huis. Nou ja, dan maar een kaasfondue maken ^.^
Origineel recept kan je hier vinden: Plantaardige Keuken - Cashew Fondue.
In principe is die fondue ook wel lekker, maar ik wou het meer een kazige smaak geven.

Origineel:

  • 2 teentjes knoflook
  • 1 theelepel zout
  • 1 pond rauwe cashewnoten
  • sap van 1 citroen
  • 250 milliliter water
  • 250 milliliter plantaardige melk


Aangepast:
* Ik heb i.p.v. 50/50 melk en water, gewoon 500 ml water gebruikt.
* Voeg hotsaus naar smaak toe. Dit geeft wat meer diepte aan het gerecht.
* Voeg 1/2 - 1 theelepel kurkumapoeder.
* Vers gemalen witte peper
* Voeg 2 - 3 eetlepels edelgistvlokken toe.

Et voilá: kaasfondue!
Dip er lekker krokante stokbrood in, of broccoli en bloemkool stukjes. Andere ideeën zijn bleekselderij, wortel, bieten...eigenlijk van alles smaakt er goed mee! ^.^


 Bizarre Broodjes

Ik vind bizarre broodjes wel lekker. Wat zijn bizarre broodjes eigenlijk? Nou ja, eigenlijk broodjes met ingrediënten waarvan je denkt 'dat smaakt tocht niet goed SAMEN?'
Vooral ervaring mee gekregen door de recepten die in Vegan Sandwiches Save The Day staan.
Dus heb ik maar mijn eigen Bizarre broodje samengesteld:



Een pistolet met appel, komkommer, Vegan Mayo en mustard en met Somen Noodles gewokt in een spicy satésaus (zelfgemaakt). 

Wat zijn jouw favoriete bizarre broodjes? Laat het weten in de comments!
Eén van mijn absolute favorieten is de Peanut Butter & Banana sandwich. Mijn eigen spin erop is dat ik de pindakaas op het brood smeer (aan beide kanten), wat zout over strooi, er banaan plakjes op zet, en er dadelstroop over heen doe...oooh zooo lekker O.o

Binnenkort weer recepten....momenteel: tentamenweek :D
Geniet ervan en veel plezier in de keuken ^.^
Fey
 

2 opmerkingen :

  1. Die Peanut Butter & Banana sandwich klinkt erg lekker. Sinds kort ben ik verslaafd aan overnight oats met banaan en pindakaas, zo'n lekkere combi. Dus dat ga ik ook eens proberen op brood.

    Ik ben verder niet zo van de rare combi's, mijn collega's kijken mij overigens al raar aan als ik plakjes komkommer op mijn broodje pindakaas doe :-))

    groetjes
    Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hmmm overnight oats zijn inderdaad lekker. Eigenlijk heb ik er nog nooit pindakaas in gedaan. Ga ik binnenkort proberen ;)

      En ja, die bizarre broodjes eet ik toch wel liever binnen de muren van mijn eigen huisje hahahaha. Nederland is toch niet Amerika, waar ze het al gewend zijn ^.^

      Verwijderen

Leave a comment, message, greeting...I will read it!
(P.s. jammer genoeg lukt het mij niet om een reply achter te laten. Ik probeer dit te fixen! Ik lees en waardeer jullie comments wel ^^)