zondag 17 maart 2013

Vegan Drunk Mac n Cheese

Deze Macaroni met kaassaus is heerlijk! Ik had het idee gekregen nadat ik een episode van Unique Eats (Amerikaans) had gekeken, dat over bier ging :D

Plus, ik ben echt een diehard mac & cheese fan!


Recept

175 gram cashews
360 ml havermoutmelk
240 ml witte bier (wij hebben witte trappiste bier)
3 eetlepel citroen
2 teentjes Spaanse knoflook
2 theelepels tapiocapoeder
1 theelepel zout
Vers gemalen (witte) Peper
1/2 theelepel uienpoeder
2 eetlepels edelgistvlokken
1 theelepel mosterd
1/2 theelepel hotsaus

2 eetlepels olijfolie
2 eetlepels stukjes zongedroogde tomaten
1 theelepel italiaanse kruiden (vers/gedroogd)

1 zakje gedroogde volkoren macaroni

Panko broodkruimels

Instructies

1. Kook de pasta. Volg de instructies op de pak.

2. Doe de cashews, melk, bier, citroen, knoflook, tapiocapoeder, zout, uienpoeder, edelgistvlokken, peper, mosterd en hotsaus in een blender en mix ze voor ± 30 seconden.

3. Doe de kaassaus in een pan, en kook de alcohol van het bier eruit. Het mengsel wordt nu dikker, dus als je hier behoefte aan hebt, voeg wat meer melk toe.

4. Als het bier eruit is gekookt, voeg dan de pasta, kruiden en tomaten toe aan de saus. Als de pasta wat van de saus heeft geabsorbeerd, voeg de panko toe en roer. Serveer!

Eigenlijk is deze pasta veel en veel lekkerder de volgende dag (als je dit wilt doen moet je de pankokruimels en extra melk eruit laten en dit de volgende dag erbij doen!).

Geniet ervan en veel plezier in de keuken!
Fey ^.^

0 reacties :

Een reactie posten

Leave a comment, message, greeting...I will read it!
(P.s. jammer genoeg lukt het mij niet om een reply achter te laten. Ik probeer dit te fixen! Ik lees en waardeer jullie comments wel ^^)