donderdag 13 juni 2013

De Boerenmarkt: verse Biologische producten

Ooit bij een boerenmarkt geweest? Ik volg vele Amerikaanse blogs en was steeds jaloers wanneer de auteurs uitgebreid een blog schreven over wat ze op die dag bij de Farmer's Market hadden gehaald. Maar toen kwam ik erachter dat er in Nederland ook veel verschillende biologische boerenmarkten zijn. Ook in Den Haag....ik ben er heel vaak langs gelopen zonder echt rond te kijken. Maar dat is veranderd!

Ik zal in het vervolg waarschijnlijk meer over schrijven.
Gisteravond had ik een gegrilde groenteschotel gemaakt met diverse groenten. Ik maakte gebruik van de Chioggia Biet, een biet dat mooi roze en wit gestreept is. Het voordeel is dat je handen niet rood / rozé zijn nadat je de biet in stukjes hebt gesneden. Ook zijn ze iets zoeter en hebben ze minder een 'aarde' smaak.


Bietjes zijn heel lekker als je ze in de oven doet (op 200° voor ongeveer 45 minuten). Doe de stukjes in een ovenschotel met wat olie, peper en klein snufje zout. Als je het nog fancier wilt maken kun je ook balsamic vinegar door het gerecht heen doen.


Bloemkool is ook heel lekker als je dit in de oven doet. Zet ze op een bakplaat met wat olie en zout en plaats ze boven of onder de bietjes. Check na ongeveer 35 minuten of ze gaar zijn en laat ze anders nog 10 minuutjes bakken.

Verder had ik ook nog wat verse sperziebonen gekocht op de boerenmarkt. Deze waren super lekker! De sperziebonen hadden we gestoomd en geserveerd in een mosterd-ahornsiroop vinaigrette. De combinatie zoet, hartig en zuur ging heel goed samen.    


Een wat duurdere item (maar zeker waard) was een bakje met Belgische aardbeien. Deze waren heel erg lekker! Heerlijk en zoet....perfect om zo op te eten. Het enige wat ze nodig hadden was een spoeltje onder de koude kraan.  


Ga jij vaak naar de Boerenmarkt? Zo ja, waar? Wat zijn jouw favoriete items?
Laat een comment achter ^.^

Eat. Enjoy

0 reacties :

Een reactie posten

Leave a comment, message, greeting...I will read it!
(P.s. jammer genoeg lukt het mij niet om een reply achter te laten. Ik probeer dit te fixen! Ik lees en waardeer jullie comments wel ^^)