woensdag 29 januari 2014

Hoe gaat het met jouw doelen?

Dus een paar weken geleden heb ik een blog geschreven over verantwoordelijkheid nemen betreffende je doelen. Mijn doelen waren:



Ik, 7 jaar terug en ±20 kilo lichter ^.^
  • Minimaal 2 keer naar de gym gaan, tenminste 1 keer in het weekend. 
  • Vaker updates posten (minimaal 1 keer per week).
  • 3 keep per dag eten op een geregelde tijd
  • Mijn conditie en energie verbeteren.

Dit zijn dus 4 simpele, specifieke doelen. Mijn uiteindelijke doel is in het algemeen een gezonder mens te zijn. Je leven veranderen is geen makkelijk proces. Je moet er veel moeite voor doen. Dus hoe gaat het tot nu toe?

Raw Banana Chocolate Pie
  • Minimaal 2 keer naar de gym gaan: Gehaald! De vorige twee weken is het mij gelukt, ondanks mijn drukke schema, om 2 keer per week naar de gym te gaan. In de eerste 1.5 weken had ik mega spierpijn en dat was absoluut niet prettig. Maar nu valt de spierpijn mee ten opzichte van de eerste twee keren.

    Ik realiseer mij nu dat ik mezelf een plezier doe als ik naar de gym ga. Ik kan mijn stress ergens kwijt, ik slaap hierdoor beter en mijn lichaam lijkt soepeler te worden. Dus yay!

    Hoe blijft mijn motivatie erin? Een partner, die je pushed om naar de gym te gaan, werkt zeker goed! Mijn partner is mijn broertje...hij is nu bezig met weighttraining, en hij pushed mij om steeds met hem mee te gaan. Als ik aan het trainen ben, laat hij mij ook weten of ik iets fouts doe, en verbeterd dan mijn houding.

    Een andere motivatie kun je vinden op Youtube. Youtube zit vol met inspirerende verhalen van mensen die hun weightloss journey aan het doen zijn of die al behaald hebben. Iemand die ik in mijn abbonementen heb is David So. Zijn Funny Fat Fit videos zijn Funny en je kunt je zeker inleven in wat hij op dit moment voelt.


  • Vaker updates posten. Ik denk dat het mij gelukt is om minimaal 1 keer per week te posten. Ik zou het liefst 3 keer per week een blog willen posten, maar in verband met mijn huidige schema is dit niet haalbaar. En dit is zeker moeilijker te doen als je recepten dan mislukken!

    Ik had bijvoorbeeld in de vorige posts gezegd dat ik recepten zou posten met banana bread en nog wat dingen, maar die zijn mislukt.... Tja, dan moet je wat anders bedenken.


  • 3 keer per dag eten op een geregelde tijd....Uhm.... ha ha, ik denk dat dit toch wel mijn grootste uitdaging is. Als ik op stage ben, dan eet ik wel op een geregelde tijd mijn lunch (13.00, 2 keer per week), maar wanneer ik op school ben / thuis, dan is dat moeilijk haalbaar. Waarom? Ik heb hier verschillende redenen voor.

    1. Wanneer ik op school ben, neem ik meestal een zware laptop mee, en heb ik geen zin om ook eten mee te schouwen. Gelukkig is dit mijn laatste week dat ik fysiek naar school moet gaan (t/m volgende week), en dan kan ik me volledig richten op mijn stage (bijna mijn Master af...Yay!)

    2. Ik woon met 2 allesvreters. Allesvreter 1 koopt zijn eigen dingen en sleept mij mee naar de gym :) Allesvreter 2 (hubby) eet al mijn lunchitems en dingen die ik voor mijn lunches heb klaargemaakt op. Ja, natuurlijk maak ik het ook voor hem, maar hij denkt dan dat de dubbele porties beide voor hem bedoeld zijn ^.^ *zucht* Dan ben ik blij dat ik eindelijk lunch heb...en dan kan ik het niet vinden!

    3. Afkicken is moeilijk. Voor mensen die hier nieuw zijn: ik ben vegan, vooral voor mijn gezondheid. Ik heb allergieën voor een heleboel dingen (zuivel, soja, sea food en dergelijke) en mijn darmen hebben een probleem met het verwerken van vlees. Vegan zijn is dus een logische optie voor mij :D

    Vorige maand heb ik besloten om even van mijn eetwijze af te stappen om te kijken om een beetje tolerantie tegen deze voedselgroepen (zuivel en vlees)op te bouwen omdat ik in plaats van een direct reactie, een latente (vertraagde) reactie heb (versus directe reactie op soja en sea food).

    Voor mij is het makkelijk om van vlees af te stappen, omdat mijn lichaam er nu een soort afweer van heeft gekregen (wordt heel misselijk bij eten vlees), maar ik heb nog altijd een zwakte voor burgers (!). Maar oké, vlees ik niet het probleem. Daar kan ik zonder. Waar ik nog wel moeite mee heb ik zoete dingen, zoals gebak of chocolaatjes en vooral pizza. Ja, ik heb moeite met junkfood. Krijg steeds cravings naar en het is gewoon irritant.

    Nu moet ik natuurlijk mijn eetpatroon weer op orde krijgen (geen allergie foods meer), zodat ik weer meer energie krijg en mijn immuunsysteem kan opbouwen voordat ik ernstig ziek wordt (zoals dat voor mijn veganisme het geval was). Dus dit moet ik sterk verbeteren.
 Door mij aan de 3 vorige doelen te houden, kan ik mijn 4de doel bereiken: betere conditie en energie. Ik merk dat de gym al helpt, maar ik denk dat ik nog meer voor me lichaam kan doen door geregeld vitamines (B, C en D) in te nemen en door meer superfoods te gaan eten. Ik denk niet dat ik nog ben afgevallen (ik vermijd de weegschaal ^.^)...maar ik zie wel als mijn broeken mij niet meer passen. 
Ik, nu. ± 20 zwaarder -.-

Dit was mijn update post. Hou gaat het met jouw doelen? Ben je on the right track? Of gaat het nog moeilijk? Laat het mij weten! Ik lees je comments :) 

Bedankt voor het lezen en tot de volgende keer :)


    

2 opmerkingen :

  1. Ik ben nog steeds bezig met mijn goede voornemens. Nu het haast februari is, zal ik het maar geen voornemen meer noemen, haha.

    Ik mag wel een voorbeeld nemen aan jouw sportgedrag!

    Trouwens, ik vind het beide mooie foto's! Ik kan me haast niet voorstellen dat er 20 kilo verschil tussen zit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel :) En ik mag een voorbeeld nemen aan je eetgedrag.
    Jij bent ook wel goed bezig (ruim 6 kilo eraf tog?)!
    Het gewicht is merendeel in mijn armen, benen en buik gaan zitten ^.^
    Ook een beetje in mijn gezicht ....

    BeantwoordenVerwijderen

Leave a comment, message, greeting...I will read it!
(P.s. jammer genoeg lukt het mij niet om een reply achter te laten. Ik probeer dit te fixen! Ik lees en waardeer jullie comments wel ^^)