zaterdag 19 april 2014

Korma Curry met Linzenballen

Dit is een gerecht dat je makkelijk van tevoren kunt maken. De curry kun je invriezen en de linzenballen ook.
De curry kun je net zo pittig maken als je dat zelf wilt.

Ik heb alle ingrediënten met de hand gemalen, maar dit kun je ook in een koffiemaler doen.


Stap 1. Vermaal 2 eetlepels amandelen. 

'

Stap 2. Voeg 1.5 theelepel koriander toe. 


Stap 3. Voeg 2 theelepels komijn, 1/2 theelepel zout en 3 eetlepels geraspte kokosnoot,
1 theelepel garam massala en 1/2 theelepel cayenne peper.


Sta[ 4. Doe de kruidenmengsel in een andere kom. 
Pak 2 teentjes knoflook. En vermaal dit.


Stap 5. Voeg een duimgrootte geraspte gember toe. 


Stap 6. Voeg 2 eetlepels olie en 1 eetlepel tomatenpuree toe. 


Stap 7. Doe de kruidenmengsel er weer bij en meng dit goed. 


Nu is je curry pasta klaar. Je kunt nu verder met de linzenballen. 

Stap 8. Je hebt gekookte linzen nodig. Ik had zelf 400 gram gekookte linzen. 
Voeg 3 eetlepels rijstebloem / tapiacabloem / tarwebloem bij de linzen
en wat kookvocht of water.

Voeg een beetje zout en genoeg panko kruimels toe totdat je balletje kunt vormen. 
Voor het beste resultaat, vries de ballen even in (een uurtje is voldoende).


Stap 9. Kook genoeg rijst om de curry mee te serveren. 


Stap 10. Doe de curry in een pan met 1 blikje kokosmelk. Als je van een
pittige curry houdt, voeg wat peppervlokken aan de curry. 
Breng de curry aan de kook.


Stap 11. Doe de linzenballen in de curry. Kook de curry voor 15 - 20 minuten. 
Als de curry klaar is dan pruttelt het mooi, en zijn de linzenballen als het goed is lekker warm.


Stap 12. Serveer de curryballen (en saus) met rijst en wat groenten. 

Enjoy!
Wat is jouw favoriete curry gerecht?
Laat een comment achter ^.^

3 opmerkingen :

  1. Hmmm curry...
    Ik was vroeger verzot op de Malai Kofta van een Indisch restaurantje in Brussel (dat nu jammer genoeg niet meer bestaat). Ik ben al een paar jaar aan het denken om dat eens te veganiseren, maar ik heb vernomen dat het in Isa Does It staat, dus moet mij drrringend dat boek aanschaffen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ooh dat ken ik niet :) Je weet het nooit...misschien kan je het recept wel online vinden, of zelf veganiseren!

      Verwijderen
  2. De lekkerste korma die ik ooit gegeten heb!!De geur in huis alleen al,HMMM...! 3x gemaakt. 2de x met rode linzenballetjes. zacht van binnen + knapperige buitenkant. (oven) geserveerd op de de korma met rijst + geroosterde bloemkool. Bedankt voor deze overheerlijke korma.

    BeantwoordenVerwijderen

Leave a comment, message, greeting...I will read it!
(P.s. jammer genoeg lukt het mij niet om een reply achter te laten. Ik probeer dit te fixen! Ik lees en waardeer jullie comments wel ^^)